11.00 - 11.15

Dagopening

Door de dagvoorzitter

11.15 - 12.00

Revolutionizing B2B: taking your business online

Yoav Kutner is één van de oprichters van het platform Magento, een e-commerce platform dat wereldwijd voor honderdduizenden webshops wordt ingezet. Sinds 2015 richt Yoav zich op de ontwikkeling van een nieuw e-commerce platform dat zich specifiek richt op B2B Commerce.

 

In deze keynote sessie verteld Yoav meer over het belang van het hebben van meerdere verkoopkanalen. Welke trends zijn er in B2B Commerce en wat is er nodig om binnen B2B commerce nu en in de toekomst tot een succes te maken? Daarnaast gaat hij in op B2C en B2B door te laten zien waar ze overeenkomen, maar ook waar ze verschillen.

 

De keynote sessie van Yoav zal je een inspirerende inkijk geven in het heden en de toekomst van B2B Commerce.

 

Spreker: Yoav Kutner​ l OroInc.

12.00 - 12.30

B2B e-commerce in de praktijk - Case study Game World

De keuze om aan de slag te gaan met e-commerce is gemaakt. De plannen voor een nieuw platform worden gesmeed. Maar hoe ziet proces er precies uit? Waar moet je aan denken en welke keuzes moet je tijdens het project maken? ​

In deze sessie presenteert Rick van Loon de case study van ''Game World'', een – van origine- totaal leverancier van games, maar inmiddels een distributeur van uiteenlopende productgroepen.

 

Het afgelopen jaar hield Rick zich als project manager bezig met de implementatie van een nieuw B2B e-commerce platform. Aan de hand van een interactieve sessie kom je meer te weten over hoe dit project is aangepakt, welke keuzes zijn gemaakt en welke uitdagingen hierbij kwamen kijken.

Spreker: Rick van Loon l Game World

12.30 - 13.00

Augmented Reality, product presentatie in optima forma

Augmented Reality zien we steeds meer in de wereld om ons heen. Bekijk bijvoorbeeld op je smartphone hoe nieuwe meubels staan in je woonkamer, meet via de camera het oppervlakte van een vloer op of scan een verpakking met onderdelen en zie meteen hoe het eindresultaat eruit moet zien. 

 

Ook in B2B zijn er veel mogelijkheden voor AR. Plaatst een nieuwe machine bijvoorbeeld virtueel in de fabriekshal van de klant, scan producten om direct een virtuele handleiding te volgen of demonstreer 3d modellen live bij conferenties. 

Verkopen met AR lijkt voor B2B misschien nog ver weg, maar de techniek wordt met de dag geavanceerder. Leer nu alvast wat er speelt in de digitale wereld van B2B sales, zodat jouw bedrijf ook over 10 jaar nog mee kan als digitale koploper. 

Spreker: Natasja Paulssen l Dutch Rose Media

13.00 - 14.00

Lunch en Expo

Stel je vragen aan de sprekers, bekijk de nieuwste B2B (e-)Commerce oplossingen en ontmoet andere B2B experts.

14.00 - 14.30

Conversies optimaliseren met relevante B2B content marketing
Bij content marketing in B2B e-commerce draait het om relevantie. Relevantie begint met een inzicht in de buyer journey. Naar welke content zijn klanten naar op zoek? En welke obstakels moet jij voor hen weghalen zodat (potentiële) klanten op jouw webshop blijven en opnieuw aankopen doen?

 

Aan de hand van praktische voorbeelden leer je hoe jij jouw webshop bezoekers de beste ervaring kan bieden. Ook zul je aan de hand van de ''growth hacking'' methode zien hoe conversies op jouw webshop continue geoptimaliseerd kunnen blijven worden. 

Spreker: Coen van Delft l SpotONvision

14.30 - 15.00

Focus op de customer journey met B2B productinformatie

In B2B heb je vaak te maken met grote hoeveelheden producten. Hoe zorg je ervoor dat jouw klanten in alle kanalen goede toegang hebben tot informatie over deze producten?

 

PIM, wat staat voor Product Information Management, wordt steeds vaker gebruikt voor het bijhouden en bijwerken van grote hoeveelheden productinformatie via één centraal en overzichtelijk systeem. Vervolgens kan al deze productinformatie gemakkelijk worden gedistribueerd naar álle verschillende verkoopkanalen.

 

In deze sessie wordt het belang van productdata in de B2B omni-channel e-commerce strategie besproken. Of jij je nu bezig houdt met webshops, geprinte media, 1-op-1 marketing, chatbots of marktplaatsen, in deze sessie leer je hoe je met high-quality product informatie het verschil kan maken.

Spreker: Tanguy Meriadec l Akeneo

15.00 - 15.30

Pauze

15.30 - 16.00

Online & offline omni-channel data - Case study

B2B commerce processen kunnen zeer complex zijn. Meerdere verkoopkanalen, magazijnen, retourenbeleid, prijsafspraken met klanten en meer. Hoe ga je om met die processen? Hoe zorgt je er bijvoorbeeld voor dat je voorraad altijd up to date is; en hoe beheer je alle kanalen?

 

In deze sessie wordt er gekeken naar een omni-channel onderneming die zowel in de B2C als in de B2B markt opereert. Aan de hand van voorbeelden wordt in deze case getoond hoe soepele back-office processen een optimale conversie strategie mogelijk maken.

Spreker: Falco van der Maden l Marello

16.00 - 16.45

Jouw strategie voor een succesvolle B2B e-commerce implementatie ​

Overweegt jouw organisatie om e-commerce in te gaan zetten in het verkoopproces? Of denk jij dat jouw bedrijf meer winst kan behalen uit de huidige e-commerce strategie? Hoe pak je dat dan aan? En welke stappen zet je? 

Martin van Dam van Group7 vertelt je meer over zijn ervaringen met de implementatie van commerce strategieën. Hij hield zich de afgelopen 15 jaar bezig met (e-)commerce transformaties voor bedrijven zoals Heineken, Deli XL en Transavia.

Martin helpt bedrijven met het generen van meer omzet met behulp van een omni-channel marktbenadering. In zijn sessie zal hij meer vertellen over het opstellen van een gedegen online strategie. Hij laat je zien hoe strategieën opgebouwd kunnen worden vanuit de klantbeleving, én hoe je zorgt voor draagkracht vanuit de hele organisatie. 

Woon deze sessie bij en leer door middel van verschillende business cases hoe bedrijven die de digitale transformatie zijn ondergaan, profiteren van hun nieuwe (online) strategie.

Spreker: Martin van Dam l Group7

16.45- 18.00

Afsluiting en Netwerkborrel ​

Er is voldoende om over na te praten, sluit je aan bij een gezellige borrel om de dag goed af te sluiten.