Martin van Dam is directeur van GROUP7. Dit adviesbureau helpt bedrijven resultaat te halen uit hun digitale marketing en e-commerce. En daar is nog veel te doen; ieder heeft een website, slechts enkele halen er nieuwe klanten mee binnen of slagen erin méér te verkopen aan hun klanten.

Na zijn studie Bedrijfskunde startte hij als managementtrainee bij Ahold. Vanwege de ambitieuze strategie, de intelligente aanpak en de praktische, ondernemende cultuur binnen het bedrijf. Het bleek een uitstekende match. Martin werkte 15 jaar afwisselend voor Albert Heijn en Deli XL. 

In 2007 mocht hij de CRM Award in ontvangst nemen voor de verbetering van klantgerichtheid bij Deli XL in de jaren daarvoor. Als directeur marketing en e-commerce was hij er eindverantwoordelijk voor de digitale strategie. Onder zijn leiding groeide de online omzet bij Deli XL tot bijna 80% van het totaal.

In 2012 richtte hij GROUP7 op,  dat klanten online laat schitteren via de eigen ontwikkelde G7Propellor aanpak™. Daarmee wordt gewerkt aan de digitale strategie & organisatie, de online touchpoints (websites, webshops en social media) en de content.

Met ruim 30 jaar ervaring in de sector heeft hij een ‘sense’ voor wat groot gaat worden in de Food-commerce. Zijn ambitie is zijn klanten online tot frontrunners te maken.

 

Sessie:

 

Jouw strategie voor een succesvolle B2B e-commerce implementatie